Friday, June 29, 2007

IVF


What is IVF??

IVF is a medical term for in vitro fertilisazion (bahasa=bayi tabung). There are some indications why IVF is used.

1. Female reproduction problem anatomically.
2. Availability female's eggs to be met by sperm.
3. Lack of number of viabel sperm.

The major purpose is to get a baby.

Basicly, female was induced to produced 15 fold eggs than normal cycle (per month women produce one egg). Then 4-5 health eggs are chosen and one sperm is injected into an egg by ICSI (intra cytoplasmic sperm injection) method. This process takes 3-4 days in laboratory equipment, and then is inserted into uterus. Done....


Look so simple...
However, it costs very expensive... and the succesfull rate is just around 20%.

Some issues that rise on IVF;
1. In some cases, sperms can be got from donors (means not her husbands when her husband does not have qualified sperms)
2. In some cases, the couple hires another party to become a surrogate mother

According to this web, this method is opposed by Catolic Church. Any idea guys about islam perspectives on it?

In Indonesia, IVF was introduced firstly in 1987 by Prof Sudradji Sumapradja; and Suci, Lestari and Melati were the first babies who were born by IVF method. They lives in Surabaya now..

8 comments:

raida said...

i have no idea, btw kok ngomongin baby seh..hayoww dah pengen yakk..

[H][A][R][R][I][S] said...

Om, dah punya bayi blom??

Btw, emang bayi tabung diperbolehkan dalam agama??
Lagian spermanya kan bukan sperma lakinya. Secara biologis, dia bukan anak kandung. WHO'S MY DAD???

[H][A][R][R][I][S] said...

Tapi semoga saja gw ga perlu pake bayi tabung. Secara gw SUBUR BANGET. hahahahah... (How do you know??)

Au deh bini gw sapa ntar :P

Tapi kayaknya gw TOKCER deh. Sekali tancap... langsung MAK NYUS!!! hahahaha....

[H][A][R][R][I][S] said...

Eh.. sorry loh Om. komment gw rada2 'sopan' :P.

Klo ngomong ke masalah keke gini gw suka ga tahan. hehehehehe.....

Bakhrian syah said...

@ale: ga usah sorry le... udah ketebak kok... hehehe... oya... bayi tabung tuh kalo di Indo setahuku harus dari sperma suaminya... bukan dari donor..

mashuri said...

Fatwa MUI membolehkan IVF selama spermanya berasal dari suaminya yang sah...

w@hyu said...

tambahan sedikit dari komentar Pak Mashuri, selain sperma yg harus dari suami yg sah, sel telurnya juga harus dari istri yg sah, dan tidak diperbolehkan mengunakan surrogate mother. artikel lengkapnya ada si
sini.

btw manusia emang kadang2 aneh. ada yg berupaya mati2an pengen punya anak sampai harus ngeluarin biaya yg gak sedikit, tapi banyak juga yg malah membuang anaknya, atau bahkan membunuh anaknya sendiri.

tari said...

surrogate mother kayanya gimana gitu..
sdh capek2 mengandung 9 bln tau2 anak kita dibawa orang lain tanpa sempat melihat...duuhhhh...pasti perih banget.... :(